2 snel voorbij gaande weken! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Geltink - WaarBenJij.nu 2 snel voorbij gaande weken! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Geltink - WaarBenJij.nu

2 snel voorbij gaande weken!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Hoi!

Zoals jullie in het vorige verslag hebben kunnen lezen werd dit een drukke stage week, het verslag was echter zo kort dat ik heb besloten om het pas online te zetten na 2 weken, samen met mijn belevenissen van die 2de week. Ik heb van de stageweek met kamp wel foto’s maar deze mag ik niet online zetten ;)

Maandag had ik startgesprek en kreeg ik gelukkig toestemming om 2 weken vrij te krijgen als Rene komt. Joepieee, nu al veel zin in!!!:D
Ik leer hier veel, waaronder officiële brieven/verzoeken schrijven en ik heb een gesprek met de moeder van mijn cliënte gevoerd onder toezicht van mijn begeleidster, het ging erg goed 

Vrijdag t/m zondag gingen we op Bosbivak. Het voelde alsof ik op schoolreisje ging. Ik nam veel bagage mee en we werden in een grote bus vervoerd naar een groot kamp. De bestemming was het militair opleidingscentrum dichtbij het hoofd vliegveld (Zanderij) van Suriname. Zaterdag ging de wekker om 5 uur, we begonnen met ochtendgymnastiek onder leiding van een militair. Na het baden en ontbijten hebben we spelletjes gedaan en gezwommen in een watertje dat de kleur van cola had. ’s Avonds hebben we een kampvuur gemaakt en spelletjes gedaan. Zondag moesten we om 6.00uur opstaan en begonnen we gelijk weer met ochtendgymnastiek met daarna het bad gebeuren en een ontbijt. Daarna begonnen we aan een lange wandeling door het bos en over de savanne. De omgeving daar was mooi maar het was wel erg warm. Ik was blij toen ik zondagavond thuiskwam en weer lekker op mijn eigen kamer kon zijn en schoon kon douchen. Wat wel leuk is om te vermelden is dat veel kinderen bidden voor het eten en sommige ook voor het slapen gaan. Het meisje van 8 dat boven mij sliep vertelde dat ze ook voor mij had gebeden. Zo lief!

Maandag was ik gelukkig vrij, hier heb ik gebruik van gemaakt door wat voor school te doen en in de stad nog wat dingen te kopen.:)

Dinsdag t/m donderdag had ik gewoon stage en donderdagavond was het weer een keer tijd om te gaan stappen naar Havana Lounge, toch niet helemaal mijn ding omdat t mega druk was en er zoveel ‘stagiaire jagers’ zijn ;) Vrijdag heb ik netjes aan school gewerkt en er is op het terrein een gospelkoor van jonge mannen en vrouwen uit Trinidad, dus we horen de hele dag door muziek. Het begon vanmorgen al om half 8, dat was wat minder fijn als je pas om half 5 thuis bent.;)

Zaterdag zijn we een dagje naar fort Nieuw Amsterdam gegaan, met de taxi naar een plek waar de bootjes daarheen vertrekken, toen dus op het bootje en binnen 10 minuten waren we aan de overkant waar we nog een klein stukje moesten lopen naar het fort en het museum. Wel leuk om even te bekijken. Toen we het daar wel hadden gezien zijn we met hetzelfde bootje naar Braamspunt gegaan. Onderweg hebben we weer dolfijnen gespot.:) Bij Braamspunt komt de Suriname rivier samen met de Atlantische oceaan, leuk om even te zien (tip van Rianne!;)) Omdat ik mijn benen graag anders wilde zien dan witte melk flessen had ik ze niet ingesmeerd met als resultaat dat ze nu goed verbrand zijn, maarja wordt vanzelf bruin. ’s Avonds gingen we naar een pannenkoeken en poffertjes restaurant, de reden hiervoor was dat we morgen afscheid nemen van onze liefste Belgische terreingenootje Sigrid ze vliegt weer terug naar België. Daarna zijn we nog een cocktail gaan drinken bij t’ Vat en daarna gingen we lekker naar huis.

Zondag ben ik meegegaan naar de kerk met een huisgenootje en nog wat terreingenootjes, het was leuk voor een keer ;). We hebben gedanst maar na 2 uur tijd vonden we het wel goed geweest. Daarna gingen we nog met alle terreingenootjes (10 meiden) lunchen bij Zus & Zo, namen we nog even foto’s bij het i love SU beeld en aten we nog een bakabana aan de waterkant. ’s Avonds aten we nog samen roti en toen was het tijd om afscheid te nemen van die lieve schat. Ik moet eerlijk toegeven dat bijna iedereen wat tranen liet, ja ik ook.

Nou dat waren alweer 2 weken, de tijd vliegt! Ik heb inmiddels een paar foto’s gewist omdat ik aan mijn foto limiet zit.:(

Liefs Linda

  • 06 April 2015 - 15:01

    Joke:

    Nou weer bijzonder. Leuk dat je een kerkdienst hebt bezocht, nooit verkeerd, alles beleven in Paramaribo, ga je nu ook nog op salsa les?
    Groetjes paps en mams

  • 06 April 2015 - 15:36

    Ria Beumer:

    Je hebt een mooie combinatie van stage en ontspanning waar leuke uitstapjes gemaakt worden. Dat bosbivak is ook apart, voor de kinderen ook een andere ervaring. Wat ook prettig is dat je de gesprekken goed gedaan hebt, je kunt het, groetjes van Fred en Ria


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Via deze weg probeer ik mijn verhalen over mijn stage, van 5 maanden, in Suriname met jullie te delen.

Actief sinds 24 Jan. 2015
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 10569

Voorgaande reizen:

24 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 Februari 2015 - 07 Juli 2015

Stage @ Suriname

Landen bezocht: