Op de helft! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Geltink - WaarBenJij.nu Op de helft! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Geltink - WaarBenJij.nu

Op de helft!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

03 Mei 2015 | Suriname, Paramaribo

Hee!

Dit keer weer 2 weken in 1 verslag.

Week 10:
Deze week ben ik op de helft van mijn avontuur in Suriname, ik denk dat deze 2de helft nog sneller gaat aangezien Rene langs komt en ik de laatste week vrij ben van stage!:)

Maandag had ik midden evaluatie, dit ging prima, wat ik had omschreven klopte dus dat is altijd fijn, geen verrassingen!
Op dinsdagmiddag houden wij om de week een kind vergadering, wij doen dit nu om de week met 4 jongens. Deze jongens worden gezien als de ‘vervelendste jongens’ van het kindertehuis. Toch jammer want ze zijn stuk voor stuk lief en komen regelmatig een brasa (knuffel) bij me halen. We praten met deze jongens over wat ze bezig houdt en zorgen ervoor dat ze een keer echt gehoord worden. Dit keer bespraken we het onderwerp: politiek. Ik heb me dus in de politiek verdiept.:) 25 mei zijn hier de verkiezingen, de bewoners vinden dit allemaal heel spannend.

Woensdag en donderdag waren normale stage dagen. Donderdagavond had ik de schrik van mijn leven, er kroop een kleine slang voor ons huis (zie foto). Ik wist niet dat ze zo zicht bij ons zouden komen dus ik ben nu wel een beetje bang geworden om ’s avonds buiten te lopen en ga niet meer zoals eerst over het gras lopen.

Vrijdag ging ik lekker naar de stad, helaas is de grote regentijd begonnen waardoor ik 2x ben natgeregend. Gelukkig brengt de regen verkoeling dus vind ik het niet heel erg om nat te regelen en door de warmte ben je redelijk snel weer droog. Helaas is het afvoersysteem niet zo goed dus blijven overal grote plassen liggen waar je meestal niet omheen kunt. Als je trouwens door de regen fietst kijken mensen je raar aan, ze zijn gewend om hier te schuilen voor de regen. ’s Avonds gingen we met de huisgenoten wat drinken bij ’t Vat.

Zaterdag heb ik netjes aan school gewerkt en ’s avonds/’s nachts heb ik koningsdag gevierd met nog heel veel andere studenten.:) Het was een gezellig feest en het voelde even alsof ik op een festival in Nederland was.:)

Zondag heb ik het lekker rustig aan gedaan.

Week 11:

In het weekend kwam ik tot de conclusie dat mijn achterband van mijn
fiets lek was. Ik heb maandag en dinsdag gewoon stage gehad. Woensdag had ik lekker een dagje vrij en heb ik veel voor school kunnen doen en is mijn fiets ingeruild door de fietsenmaker.:) ’S Avonds heb ik bij een voetbal wedstrijd van Nederlandse studentes gekeken. Volgende week ga ik toch maar is meetrainen want het kriebelt toch wel een beetje. Donderdag had ik weer gewoon stage. De andere stagiaire en ik hebben de plannen van aanpak en de to do list voor het maatschappelijk team afgerond en we hebben deze besproken met de directrice en zij was zeer tevreden.:) ’S avonds dronk ik gezellig wat drankjes bij de overburen.:)

Vrijdag heb ik ’s middags en ’s avonds stage gehad. Ik heb meegedaan met een trim loop. Wij liepen 10km met de grote kinderen, het was echt erg gezellig en de kinderen en wij werden helemaal in de watten gelegd in de vip tent!:) We kregen onbeperkt drinken, snoep en ze konden popcorn en suikerspin halen en er was een clown die ons de hele avond ging vermaken.

We zouden dit weekend gaan quad rijden, helaas waren er geen quads vrij op zaterdag en zondag en besloten ze de vrijdag te kiezen om quad te rijden en kon ik dus niet mee. Erg jammer. Zaterdag zijn we een dagje naar Overbridge geweest. Dit is ongeveer een uurtje rijden. Het is een strand en je kan er dus gewoon lekker chillen.:) ik heb veel schaduw opgezocht maar ben toch iets verbrand. Vandaag is het alweer zondag. Ik heb het vandaag rustig aan gedaan en we gaan vanavond nog even uit eten.:)

Nog 20 dagen en dan is Rene eindelijk hier!:)
Volgend weekend gaan we naar Nickerie en Bigipan, ik heb er erg veel zin in want het schijnt daar mooi te zijn. In het volgende verslag lezen jullie wat daar te beleven was!

Liefs Linda

  • 03 Mei 2015 - 21:32

    Joke:

    Het schiet alweer mooi op. Was van de week een mooie verrassing, de zomer voorbij vanuit chersonisos , het jaar dat je daar was met je vriendinnen. En o zag ik je maar op TV , oeps ik mis je wel een beetje hoor...

  • 03 Mei 2015 - 23:13

    Gertiene:

    Hi Lin!
    Zo te lezen heb je het erg naar je zin! Rene was vandaag op de verjaardag van oma! Stoer van hem hoor! Ik kon aan hem merken (hij zei het ook ;-)) dat ie je mist! Super lief!

    Geniet ervan nog daar!

    Veel liefs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Via deze weg probeer ik mijn verhalen over mijn stage, van 5 maanden, in Suriname met jullie te delen.

Actief sinds 24 Jan. 2015
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 10558

Voorgaande reizen:

24 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 Februari 2015 - 07 Juli 2015

Stage @ Suriname

Landen bezocht: