Een rustige maar leuke week! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Geltink - WaarBenJij.nu Een rustige maar leuke week! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Geltink - WaarBenJij.nu

Een rustige maar leuke week!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Hoi trouwe lezers!

Ik voel mij nu echt nuttig op stage, ik kan al wat dingen zelfstandig doen!:) het wordt nog wel een dilemma dat sommige families van kinderen alleen Surinaams praten en ik daar dus nog geen snars van begrijp.

Ik blijf me verbazen, maandag ging ik met mijn cliënte naar het ziekenhuis voor controle, we hadden een afspraak om half 1 maar we mochten pas om half 4 bij de dokter komen. Een afspraak hebben betekend dat je die dag nog wordt geholpen. Haha geweldig toch! In Nederland maar klagen als je een half uur moet wachten of zelfs na 10 minuten al , daar kunnen we wat van leren!

Woensdag avond gingen we ‘s avonds gezellig naar het casino en daar hebben we natuurlijk gratis gegeten.;)
Donderdag avond ging ik mee voetballen met een huisgenote en allemaal Surinaamse jongens, nou dat niveau is toch een beetje te hoog voor iemand die niet op voetbal zit.:P
Vrijdag heb ik heerlijk uitgeslapen en de rest van de dag met verschillende mensen geskypt en netjes huiswerk gemaakt!

Zaterdag heb ik lekker gewinkeld, ’s avonds kwamen huisgenootjes op het briljante idee om beerpong te gaan spelen, ik kende het niet maar natuurlijk als het met bier te maken heeft doe ik mee.;)

Zondag was het tijd om de toerist uit te hangen. Roos en ik zijn naar Fort Zeelandia geweest, een stukje geschiedenis van Suriname aangehoord en rondgekeken. Daar staat ook het bekende I (L) Su beeld, hier moesten we natuurlijk even mee op de foto. Daarna liepen we door de palmentuin en kochten we wat fruit langs de weg en gingen we naar huis. De rest van de avond natuurlijk bezig met dit verhaal en de foto’s erbij selecteren en boer zoekt vrouw terugkijken!

Zoals je leest was het een rustige maar leuke week en heb ik weer alle energie om volgende week 7(!!) dagen stage te lopen, we gaan namelijk op kamp met de kinderen van vrijdag tot en met zondag en ik loop ook gewoon maandag tot en met donderdag stage.

Liefs!

• 23 Maart 2015 - 06:49

Gertiene:

Hi Lin,
    Wat enorm leuk om je verhalen te lezen! Je hebt het goed naar je zin zo te zien!
    Geniet er nog maar lekker!

Liefs
    Gertiene.

groetjes van Joeri

• 23 Maart 2015 - 12:26

Jolien:

Haa Lin,
    Je hebt weer een leuk verhaal geschreven :) Fijn dat het allemaal nog steeds zo goed gaat!
    Haha, bier is altijd goed bij jou ;) Smaakt het bier lekker daar in Suriname?
    Veel plezier aankomende week en het weekend op kamp, zal vast gezellig worden :D
    Liefs Jolien

• 24 Maart 2015 - 02:05

Linda Klein Geltink:

Hee lieve gertiene en lieve jolien,

Leuk dat jullie mij volgen! Ik zal blijven genieten!;)
    Het bier smaakt hier beter, mindere biersmaak haha;)

Liefs

• 24 Maart 2015 - 16:08

Joke:

Nou ben ik wel heel benieuwd of je bij het casino nog wat hebt gewonnen?
    Grappig om te horen van jou over die wacht tijden in Suriname, het zal straks weer wennen zijn voor jou in onze jachtige samenleving.