Stage en een groot avontuur! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Geltink - WaarBenJij.nu Stage en een groot avontuur! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Geltink - WaarBenJij.nu

Stage en een groot avontuur!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Heee lieve mensen!

Sorry alweer een lang verhaal, tis hier ook zo bijzonder!!

Het begint hier aardig te wennen, mijn stage dagen gaan elke week hetzelfde worden. Van maandag tot en met donderdag van 8:00 tot 14:30. Alleen volgende week even alle diensten draaien zodat ik de kinderen ook op andere momenten leer kennen.
Maandag was en een gewone stage dag, wij gingen dossiers van de kinderen doorlezen. ‘S avonds gingen we naar het stadion om een voetbalwedstrijd te kijken van Nederlandse studenten mannen tegen een Surinaams mannen voetbal team. Lekker relaxt met een Djogo (1 liter Parbo bier) erbij 

Dinsdag was weer een normale dag en we hielden een kindervergadering, leuk om te horen wat de kinderen bezig houdt en vooral ook leuk dat ze je uit testen. Ik kreeg een andere fiets dus ik was happy.

Woensdag: helaas was ik niet zo lang meer happy, deze fiets bleek weer een barrel te zijn. Met pijn en moeite ben ik op stage gekomen en terug maar ik was toch vastberaden mijn geld terug te krijgen en nooit meer naar die fietsenhandelaar te gaan! Op de heenweg naar stage werd ik aangevallen door 3 straathonden, super eng! Ik had het geluk dat er een auto aankwam die heel lang toeterde, daar schrikken de honden van. Ik denk dat dat mijn redding was, anders was ik zeker gebeten. ‘S avonds gingen we lekker uit eten want er was iemand van het terrein jarig.

Donderdag: we hadden stage en gingen op kennismakingsgesprek bij jeugdzorg, leuk om te zien hoe het hele zorg stelsel hier in elkaar zit. ‘S avonds was ik kapot dus ging ik niets meer doen.

Vrijdag: We gingen naar de fietsenhandel met onze contactpersoon. Mijn fiets ingeleverd en gelukkig krijg ik bijna al mijn geld dat ik betaald had terug. Maarja zoals dat hier gaat. Morgen terug komen om het geld op te halen. Overdag had ik een afspraak bij jeugdzaken om daar kennis te maken, erg interessant. ‘S middags nog een mooie 2 persoons hangmat gehaald voor de tripjes!:) ‘S avonds was het zover, de poolparty. De planning was om 18:00 indrinken in een café, dan met de partybus rondrijden en stoppen bij een hotel waar de poolparty begon. Natuurlijk is onze planning altijd anders. Wij gingen zelf indrinken op het balkon bij de buren en moesten ons nog haasten om om 21:00uur bij het cafe te zijn om de partybus te nemen. Dat was echt super gaaf! Een bus die van boven open is met harde muziek en gratis drank:) de poolparty was ook erg gezellig!

Zaterdag: Na een kort nachtje te hebben gehad (slapen is moeilijk in de hitte) had ik heel wat op de planning. Ik heb ver gelopen om van de stad naar een fietsverhuurbedrijf te komen (geen zin om taxi geld te betalen) maar het is gelukt. Ik heb eindelijk een goede fiets, hoe blij kun je daarmee zijn!!:) helaas ging ik op het warmste moment van de dag dus ik ben weer verbrand terwijl ik me wel had ingesmeerd.;) ‘S avonds hebben we spelletjes gedaan met de huisgenootjes.

Zondag: ’s Ochtends heb ik netjes aan mijn opdrachten voor school gewerkt. ’S Middags ging ons avontuur beginnen! Wij zouden om 14:15 worden opgehaald. Maarja zoals we hier al gewend zijn, verwacht ze maar niet precies op die tijd. Na 14:30 kwam er een grote bus het terrein op (we gingen met zo’n 16 mensen, meesten zijn van Saxion Enschede). Het voelde alsof we op schoolreisje gingen! We reden naar een punt waar we met zijn alles op een boot gingen (korjaal), we gingen dolfijnen spotten, we hebben er veel gezien dus dat was super gaaf! (op de foto krijgen is een moeilijkere taak;)) daarna gingen we aan de overkant van de Surinamerivier aanmeren, daar liepen we wat rond, een bewoner ging ons rondleiden, liet ons zijn schildpadden, cavia’s en zijn kaaimannen(!!) vasthouden en we kregen allemaal een eigen kokosnoot om uit te drinken!:) Daarna liepen we verder en kwamen we langs een feestje waar een jongen 15 jaar was geworden, wij gingen voor hem zingen en met hem op de foto. Nou die jongen had de dag van zijn leven :P daarna kregen we daar per persoon een zak met eten mee, zo lief! We stapten weer op een bootje en we gingen verder varen. Iets verder op stapten we uit en mochten we met een papegaai op de foto. Daarna was het donker en stapten we in kleinere bootjes met ongeveer 4 personen per boot. Jeetje dit was zo spannend! Je zag heel dicht op het water dus we kregen vaak spetters op ons, jeetje wat was dat water lekker warm. Veel warmer dan onze douche thuis!! Onderweg moesten we van een rivier naar een andere rivier overstekken, ze hadden een helling gebouwd waar we heel hard op gingen varen, toen allemaal uit de boot en de boot over de helling duwen, weer zitten en verder varen! Wat een muggen onderweg! We vingen een paar kleine kaaimannen en gingen er mee op de foto, soms met elastiekje om de bek maar vaak zonder, spannend hoor maar wel super gaaf! Daarna gingen we terug en uiteindelijk waren we ‘s avonds om 23:00uur thuis, totaal uitgeput maar wat was dit een geweldige dag!!

Liefs

  • 03 Maart 2015 - 08:08

    Joke Klen Geltink:

    Je maakt wel hele leuke dingen mee, tsjonge jonge, je schrijft leuk en veel. Kan mij niet genoeg zijn

  • 05 Maart 2015 - 12:12

    Zina:

    Whoops, blijkbaar heb ik al heel wat verhalen gemist! Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en hoe anders alles is. Voor mij kunnen je verhalen ook niet lang genoeg zijn, haha. De tijd vliegt denk ik wel voor je, er is al een maand voorbij joh. Geniet van je tijd daar! Liefs, Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Via deze weg probeer ik mijn verhalen over mijn stage, van 5 maanden, in Suriname met jullie te delen.

Actief sinds 24 Jan. 2015
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 10619

Voorgaande reizen:

24 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 Februari 2015 - 07 Juli 2015

Stage @ Suriname

Landen bezocht: